Κυριακή, Νοεμβρίου 05, 2006

Luz de Luna

Ακούγεται στην ταινία του Αλμοδόβαρ «KIKA». («Το φως του φεγγαριού» Ελληνιστί).
Το φεγγάρι, και η πανσέληνος ιδίως, είναι σύμβολο γονιμότητας, συνδεδεμένο περισσότερο με την γυναικεία φύση.
T’αυγουστιάτικο φεγγάρι τραγουδήθηκε, υμνήθηκε σε ποιήματα και πεζά, ζωγραφίστηκε, έγινε πλάνο σε αρκετές ταινίες και μέρος σκηνικού σε θεατρικά έργα.
Απόψε η πανσέληνος μπορεί να μην είναι Αυγουστιάτικη άλλα έχει και αυτή τη μαγεία της. Χθες το βράδυ, πριν το φεγγαράκι μας «γεμίσει» τελείως, ήρθε μια μικρή επίσκεψη στο μπαλκόνι μου. Άφησε αρκετό από το φως του στο μάρμαρο. Ένα φως τόσο έντονο που αψηφώντας τα κλειστά παντζούρια έφτανε μέσα στο δωμάτιό μου.
Θυμήθηκα ότι πέρυσι το καλοκαίρι είχα γράψει κάποιες σκόρπιες σκέψεις για το φεγγάρι :
«Χαζεύω το φεγγάρι που καθρεφτίζεται στο μάρμαρο του μπαλκονιού. Αναρωτιέμαι γιατί οι άνθρωποι ενθουσιάζονται πολύ όταν βλέπουν την ομορφιά εις διπλούν. Όταν για παράδειγμα κατοπτρίζεται το ηλιοβασίλεμα στην θάλασσα. Βλέπω τώρα το φεγγάρι στον ουρανό και το φεγγάρι στο μπαλκόνι μου, δύο φεγγάρια λες και βγήκαν απόψε ειδικά για μένα. Σαν ο ουρανός κάνοντάς μου τη χάρη να κατέβηκε δίπλα μου. Το σύμπαν προσφέρει τη μαγεία του στα πόδια μου απλόχερα αυτή τη νύχτα. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ πως το φεγγάρι θα μπορούσε να καθρεφτιστεί και να ομορφύνει μια επιφάνεια τόσο κρύα όπως το μάρμαρο. Ένα από τα σύμβολα της γονιμότητας δίνει το βράδυ αυτό πνοή σε ένα τόσο παγωμένο υλικό…
…… Το φεγγάρι άλλαξε θέση στον ουρανό και η αντανάκλασή του μοιραία αποχαιρέτησε το μπαλκόνι μου. Πάει η συντροφιά μου. Σε λίγο προφανώς δεν θα φαίνεται καθόλου από εδώ που κάθομαι. Θα πάει σιγά σιγά να νυχτώσει κάποιο άλλο μέρος της γης, ενώ ο καυτός ήλιος του Αυγούστου θα διαδεχτεί το φως του φεγγαριού.»
Απολαύστε την αποψινή πανσέληνο. Όλα θα λουστούν με φως ετούτη τη νύχτα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: