Τρίτη, Σεπτεμβρίου 20, 2005

Megalicious, Όλα παίζουν, Τ’αγαπημένο μου της ΕΡΤ

Cinematia χωρίς τηλεόραση δεν γίνεται! Κάνοντας ένα zapping και αφιερώνοντας κάνα 20λεπτο για κάθε νέα εκπομπή και σίριαλ (καθαρά επαγγελματικό το ενδιαφέρον και μόνο) αναφέρω τα εξής…

Πρώτα απ’όλα, φέτος τα περισσότερα κανάλια «κυκλοφόρησαν» έξυπνα διαφημιστικά σποτάκια & TV trailers. Το πιο ακριβό στην παραγωγή φαντάζει αυτό του Mega. Δίχως αμφιβολία φέρνει όχι μόνο ένα concept του εξωτερικού στις οθόνες μας αλλά και έναν νέο όρο να εμπλουτίσει το Αγγλικό μας λεξιλόγιο. Megalicious ακούμε και ξανά ακούμε, λέξη που βάζει σε μπελάδες τους καθηγητές Αγγλικών («Κυρία τι σημαίνει Μεγκαλίσιους;»). Η λέξη παίζει με κάτι που θυμίζει delicious στους Αγγλομαθείς και κάτι σε «μεγκαλοπρεπές» για τους υπόλοιπους. Μια λέξη μόνο όμως δείχνει ότι το νέο πρόγραμμά του καναλιού απευθύνεται σ’ενός ανώτερου πνευματικού, κοινωνικού και μορφωτικού επιπέδου κοινό. Έτσι λέει η κοινωνιογλωσσολογία τουλάχιστον (την διδάχτηκα ένα 6μηνο στο Παν/ιο και είχε φοβερό ενδιαφέρον). Απ’την άλλη από τις γρήγορες παρουσιάσεις των σίριαλ που κατά καιρούς προβάλει το κανάλι, δεν χρειάζονται και πτυχία για να συγκινηθείς ή να μπεις στο νόημα…

Πάντως είναι σίγουρο ότι το Mega προσπαθεί να αποφύγει το λαϊκό προφίλ που όπως και να έχει, ο ANT1 με motto «Όλα παίζουν» δεν το γλιτώνει με τίποτα. Πολύ κλισέ φράση που μπορεί να άρεσε σε μερικούς (δεν άκουσα κανέναν να τραγουδά «Μεγκαλίσιους»). Έτσι το κανάλι δεν θέλει και πολύ high target group.
Από όλα τα φετινά TV «σλόγκαν» περισσότερο ενθουσιάστηκα με αυτό της ΕΡΤ. Βέβαια αν κάποιος δεν είναι Αγγλομαθής (T-shirt>της ΕΡΤ) τότε το διαφημιστικό σποτάκι χάνει τη γλύκα του, αφού χάνεται τελείως το λογοπαίγνιο. Η ΕΡΤ πρωτοτυπεί με τον τρόπο της και φυσικά φιλοδοξεί, αν όχι να βγει νικήτρια, να είναι τουλάχιστον ένας σεβαστός αντίπαλος των ιδιωτικών καναλιών. Για το Star τι να πει κανείς; Άρχισε πάλι τα τραγουδάκια.

Αυτό που δεν μου αρέσει καθόλου είναι ότι φέτος στάμπαρα (μέχρι στιγμής) 2 ηθοποιούς που θα παίζουν σε δύο σίριαλ ταυτόχρονα (Φαίη Ξυλά & Νίκος Σεργιανόπουλος). Το θεωρώ μεγάλη αποτυχία, όχι βέβαια ότι δεν έχει ξαναγίνει. Είναι περίεργο συναίσθημα εκεί που πάει κάποιος να ταυτίσει έναν ηθοποιό με τον ρόλο να τον βλέπει ξαφνικά στο zapping σε άλλο σίριαλ. Αχ, θα τον τρελάνουνε τον κόσμο φέτος! Άσε που αρκετοί παρουσιαστές άλλαξαν κανάλι φέτος και μπερδεύονται και οι ίδιοι, νομίζοντας ότι είναι στο περσινό.

Γενικότερα, για να είμαι και σύντομη, η κατάσταση έχει ως εξής: καλά τα διαφημιστικά σποτάκια αλλά ίδια πρόσωπα σε διαφορετικά κανάλια (καμιά φορά εις διπλούν), ένταση για το ποιο κανάλι θα υπερισχύσει. ΕΛΕΟΣ ! πότε θα φυσήξει νέος άνεμος; Πότε τα κανάλια θα ανοίξουν σε νέους (στο χώρο) τις πόρτες τους; Αντε να δούμε…

2 σχόλια:

Azrai είπε...

Συμφωνώ γενικά, αλλά διαφωνώ με το megalicious. Μου φάνηκε απαίσια η καμπάνια. Η χοντρή ας πουμε, είναι φρίκη, ενώ αυτό που βάζουν για τις ταινίες είναι τρομακτικό!

Ανώνυμος είπε...

www.velvet.de
to site tis etairias pou ekane ta idents tou mega :)